VÄRLDEN HÅLLER ANDAN

Idag är jag glad för att jag har världens bästa jobb och arbetskamrater. Det är som räkan säger, "min fristad". Tänker inte, bara gör, skrattar, skrattar och ler. Att jag och Annelie dessutom avslutat varje kvällspass med att bli fjorton igen för en stund har vart extra fint. Jag är även glad för att min lilla charm fungerat ännu en gång. Damer och äldre damer är trots allt svårast att charma. Har även fått ett nytt smeknamn "chicka". Jag är också glad för att jag har världens finaste vänner, det är väl nu jag börjat inse vilka som är äkta och inte. Sen är det ju lite synd att det nästan ska ta två år innan man ser vad som är falskt och oäkta. Jag är även glad för att jag har en fin familj som älskar mig och att jag har en familj att älska. Blev nästan lite tårögd då mamma från ingenstans sa "jag är stolt över dig. du är så duktig". Om jag ska sammanfatta allt detta så kan jag ju bara säga att jag inte borde gnälla egentligen, för jag har allt jag behöver och långt in någonstans så vet jag ju att jag inte är ensammast i hela universum, även fast det känns som det ibland. Från och med nu ska jag vara glad över det jag har och inte ledsen över det jag inte har längre. Var det du också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0