Sista första dagen

Mitt absolut sista jullov är nu slut och ändå är jag trött som en jävla ödla. Imorse var det inte för att klockan ringde för tidigt som det var jobbigt att gå upp, utan för att jag hade en väldigt söt joakim sovande brevid mig. Det blev heller inte bättre när jag skuttade ner i köket och kollade in termometern. Hela 20 minusgrader visade den. Då ville jag springa tillbaka till sängen på en gång. Men skoldagen var nice ändå. Det var hur fint som helst att få en kram av alla i stålgänget. Jag har saknat dom.

Tågresorna hem med Anna är förresten alltid roligast. Dels för att vi oftast brukar vara så jävla trötta men också för att Anna kommer med dom sjukaste kommentarerna. Konduktören på tåget idag hade förresten bara en "pinne" på sina glasögon, som Anna sa. En båge alltså. Såg helt stört ut, som att han varit med i slagsmål ungefär. Skratta, det gjorde vi. Grät lite också, ännu roligare var när konduktören vände sig om..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0