Farväl Jupiter



Hemma i huset på Relävägen 7 är det jävligt lugnt och skönt. Jag och mamma är ensamma hemma och umgås faktiskt. Tro det eller ej. Pappa har åkt tillbaka till Norge och nattis&kotte är på innebandycup. Det är precis som förr, då nattis och kotte tränade skidor. Heter det ens så? Spelade fotboll, tränade skidor? Skitsamma, alla fattar vad jag menar. Då gjorde de i alla fall alltid en resa till sälen eller nått liknande, första helgen i December. Mamma och jag tyckte att det var dom bästa dagarna på hela året. Jag fick alltid välja vad vi skulle äta för mat och vi hittade alltid på något kul att göra. Det var fina tider! Precis som dessa dagar. Imorgon är det dock slut på friden, juckert kommer hit och busar lite. Men jag klagar inte! Jag ska förresten för första gången på väldigt länge försöka somna, samtidigt som jag vet att mobilen varken är ljudlös eller har vibration av. Han ska ringa och väcka mig imorgonbitt och jag har lovat att svara. Som vanligt känns det alltid som att jag lovar för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0