2009/2010

Eftersom att jag inte hann resumera året innan det var slut är jag ju tvungen att göra det nu, för att jag sedan ska kunna avgöra om året kommer att kommas ihåg som bra eller dåligt.


Januari inleddes med fina träffar med världens finaste och bästa vänner, stålgänget. För första gången i mitt liv gick jag på en bandymatch, då jag minns att sofie grät för att det var så synd om Vitryssland. Jag hängde i Älsklingstuna, började missbruka bandanas runt skallen och 18-årsfesterna drog igång.


Fabruari: Min kära gamla vän räkan blev 18 även hon, vi drog iväg och kollade på innebandy med laget och lillbiffen gick nog in hårdast när det gällde att skrika och heja, det blev fler stålgängetträffar, jag åkte till stränkan och arbetade med c & b, musik direkt drog igång, bebben hade 18fest tillsammans med e&c, dagen efter åkte jag och moset till västerås och såg håkan hellström, vi hamnade längst fram efter att vi köat i några timmar.


Mars: Jag, Sofie och Erik drog till Stockholm. Köade till franz från halv elva på fm till 18 på kvällen, det var roligt och kallt. Stålgänget träffades ännu mera, jag såg Mando, jag såg thåström närmare än någonsin, längst fram i mitten, den bästa konserten jag varit på i hela mitt liv! Stålgänget gick på black/whitepraty som källströmarn fixat. Någonstans där i dagarna inbillade jag mig själv att jag var lycklig.


April: Ingenting hände mer än att jag började gilla sneluggar igen och stålgänget festade hårt på valborg. Kanske för hårt. Som jag skrattade när jag såg byxorna dagen efter. Fint!


Maj: Cornelia och Lina blev 18 och kvar var endast 17-åringarna Moa och Jessica, som förövrigt drog på en fin spontanfest. Biståndsgruppen åkte på världens värdelösaste konferens och jag bokade min hultsfredsbiljett efter mycket strul med övertalning och hur många mil en dotter är värd.


Juni: Syrran tog studenten och jag sprack nästan, jag ville också! Lina fixade festen och jag och bebbe ägde nog den kvällen, även fast ingen visste vad vi sysslade med. ihihi. Det blev många fina långpromenader och långa samtal med min räka, midsommar firades i ramnäs, drog ut med johan&grabbarna på sjön några gånger, bebb och jag drog på rixfm medans våra andra gängmedlemmar var i två andra land. Jag lärde mig att älska Ramnäs.


Juli: Jag drog med mig moa hem till ramnäs och visade henne brattis solnedgång och vi hade ett fint samtal. Jag drog på hultsfredfestivalen med en inställning som löd "jag ska skrika mig hes och vara full och galen" vilket var ungefär exakt vad jag gjorde. Vaknade upp med världens minneslucka och i fel tält. Mian förhoppningar var nog för höga, vädret sög. Vi hade tjejkväll hos Elvira, vi hängde i vasaparken, jag & kotte cyklade väldigt många gånger till sura, det blev många fina drickarkvällar hemma hos linus, som slutade med att jessica alltid gick hem med sommarkänslor, powermeet satsade ingen på detta år, jag och kotte drog och hälsade på mormor i uppsala och levde husvagnsliv i en vecka, jag träffade hetingen joakim för första gången, som förövrigt sög totalt på poker, jag drog på en spontanroadtripp med johan&linus. Fin var den!


Augusti: Det var 17-åringarna moa&jessica och inga andra! Vi hade några fina kvällar som vi låg och stirrade upp i taket, pratade, tänkte, stirrade lite till, pratade mer och sådär höll det på. Spontantripp till donken mitt i natten gjorde vi också. Samlades på sanda och jag&moa insåg att världen är väldigt liten, dodgefuck av alla människor? Besökte ängsö med grabbarna och var rädd. Cyklade 2 mil till en fest med moset, cyklade 2 mil hem sen igen, fulla och moz gjorde en minnesvärd vurpa! Vi drog till Sala och festade gärnet i morgonrockar, festen slutade med en hel del strippanden, haha! Jag och moa gjore vår sista erövring som egentligen var lite mesig, sista året i skolan drog i gång och stålgänget tog ledig redan första veckan för att shoppa.


September: Johan drog med mig på en fest inne i stan, den blev avbruten av poliser. Jag hoppade på bussen till Uppsala. Erkännande: efter att moa övertalat mig. Någonstans där lyckades jocke charma mig. Stålgänget hade gråtar/ätar/kärlekskväll. Jag gick till frisörn och bad om en lugg.


Oktober: Stålgänget införde myskväll, mitt i veckan! Jag drog till Ghana i två veckor och fyllde 18 och fick världens sämsta födelsedag. Ghanaresan var en fin upplevelse samtidigt som den var ett helvete. Två veckor. Jag är en Sverigemänniska. När jag kom hem firade stålgänget mig, jag gjorde krogdebut genom att vara stupfull och vinglade in på slisk. Dagen efter drog vi på maskerad och festade gärnet igen. Jag var katt.


November: Festade, pussade jocke och piercade tungan. Eller inte jag, det var han från linköping som gjorde hålet.


December: Fnroll-spel. Vi fick vårat sista jullov och det firade jag&cornelia med att äga silks dansgolv. Jag hoppade av innebandyn och lagmiddan blev min avslutning. Det blev jul och jag fick världen finaste julklapp. Jag gick på bröllop på själaste nyårsafton och fick en tokfin kväll. Bästa någonsin.

Egentligen var det väl nu när det precis blivit natt som jag förut tyckte var den bästa stunden att blogga. Då det var som tystast i huset och då jag hade tänkt klart. På senaste tiden har jag kommit på att jag verkligen inte kan skriva längre. Eller rättare sagt, jag vet inte vad jag vill förmedla. Förut hade jag lätt kunnat skriva tio inlägg om dagen, men så mycker orkar ingen normal människ läsa. Jag tror det är för att jag slutat tänkt. Allt är så mycket lättare då. Eller jag har inte slutat tänkt, jag har bara hittat mig själv igen. Jag vet vad jag själv vill. Har jag berättat det? Jag är mig själv igen. Jag är Jessica Lindqvist, fast hundra gånger lyckligare än vad jag bara drömt om att vara. Tack vare dig. Tack för att du gör mig till den jag egentligen är

Trots att jag inte kan skriva måste jag ändå skriva några rader om 2009 känner jag. Även fast jag fick ut mer av det förra året (2008) så kan jag inte neka att detta år (2009) har varit helt okej. Hade det inte varit för en viss prick vid namn Joakim så hade jag absolut inte varit lika nöjd med året. Även fast jag även detta år hade mina mindre bra stunder så har det inte varit lika jävligt som förra året, och det är jag glad över.

Jag vill inte göra någon besviken egentligen, men 2010 är faktiskt mitt år.

Nu vill jag att alla ska lyssna på låten under och ägna året som gått hela fyra minuter och trettionio sekunder. Tack


Kommentarer
Postat av: rebecka

Jag seriöst tackar för året som har varit, för alla galenskaper, för allt festande, för alla mysiga tjejkvällar och ger alla stjärnor i världen till stålgänget. Jag gillar även mitt nya smeknamn "Bebb" och vet att 2010 kommer bli tusen gånger bättre än 2009. Det är vårt år.

2010-01-03 @ 03:03:04
URL: http://rsz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0