Vi har så ont om tid


Dagen har varit ensam och har spenderats i sängen. Jag har nog aldrig tittat på så mycket film på en och samma dag. Allt.För.Att.Inte.Behöva.Plugga. Jag satt också och blev förundrad över hur lätt det faktiskt är att svika sig själv. Att hålla det man lovar andra är så mycket lättare, varför? Dock så är det väldigt sällan löftena till mig själv hålls, varför? Som vanligt så har jag pluggproblem. Jag vet ärligt talat inte vad som har hänt. I ettan var jag jätteduktig och var en av dom som var med och argumentarade mot att få lämna in uppsatser sent. Det var ett problem vi hade. Det var jättemånga som lämnade in uppsatser sent men som ändå fick bra betyg. Vi var några stycken som tyckte det var sjukt och tog därför upp det på våra klassråd. Kanske pluggade jag ihjäl mig i ettan? Eller så hade jag bara jävligt bra rutiner. 7-tåget varje morgon, fullt schema varje dag, 4-tåget hem varje dag, plugg på en gång när man kom hem, och sådär höll det på. Jag saknar det faktiskt.

Idag tittar jag inte ens efter ett inlämningsdatum på uppsatser jag får, för det är ändå inget jag lägger på minnet eller bryr mig speciellt mycket om. Jag skriver ju en uppsats när jag känner för det och jag lämnar naturligtvis in den när den är klar. Sen om den är 1 timme sen eller 1 månad sen, bryr inte jag mig om. Ganska äcklig inställning faktiskt. Jag kommer och går precis som jag vill. Men hur lätt är det egentligen att ställa om sig när man de senaste 18 månaderna har haft en lektion om dagen, och nu för tiden är ledig två dagar i veckan? Men, jag ska ta tag i det. Jag vet ju att jag kan, synd bara att jag är så jävla upptagen med att vara lycklig och trött.

Kommentarer
Postat av: Simon

du behöver inte vara orolig. det finns inte en person som inte kännt likadant som du i trean. man kan helt enkelt inte hålla samma tempo när man har så lite att göra.

2010-01-19 @ 17:20:58
URL: http://lesadventures.blogg.se/
Postat av: rebecka

det måste ju vara så att vi pluggade sönder oss i ettan? Att det är förklaringen till varför vi pluggat en aning mindre i årskurs två och tre. För vi vill ju plugga? Right? Vi bara orkar inte. Så om någon frågar om vi pluggar mycket, kan vi svara; Nej, men i ettan gjorde jag :)

2010-01-19 @ 23:01:13
URL: http://rsz.webblogg.se/
Postat av: jess

simon: problemet är att jag egentligen har så jävla mycket att göra!!



rebbzko: hahaha, dagens bästa!! Den ska jag fan böra köra!!! :'D

2010-01-20 @ 17:06:55
URL: http://iess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0