Stjärnfallet


Det har varit en fin dag idag, varför vet jag inte. Jag kom försent till lektionen imorse endast för att min mobil är dum i huvudet. Hela dagen trodde jag att det var måndag, för att det kändes som det. Sen när jag & moa satt på mattelektionen och var sådär jätteflummiga som vi brukar vara kände jag att det var Torsdag. Vi var borta ca 40 min av lektion, om inte mer. Det var mycket trevligare att dricka kaffe och snacka skit. Busigt. Vi är dessutom inom en snar framtid med i kaffeklubben. Viktor är ordförande i klubben och skaparen. Bästa initiativet iår! Annars har jag de senaste dagarna kommit på att jag faktiskt har blivit lat. LAT. L.A.T.!!! Jag? Lat? Sen när? Jag är aldrig i skolan nu för tiden, när jag väl är där gnäller jag endast om hur jävla jobbigt allt är. Hur kan allt vara jobbigt när jag inte ens gör något? Jag förstår mig verkligen inte på mig själv ibland. Imorgon lämnar jag i alla fall den här skiten och sticker till Uppsala en natt. Fett. På Lördag ska stålgänget träffas hemma hos el correlito. Corre ska bjuda på mat och sen ska vi titta på Melodifestivalen tillsammans, trots att jag och mozart hatar det. Men jag har kommit på att det kan vara roligt att sitta och klaga och gnälla på allt. Det är ju jag som sagt ganska bra på nu för tiden. Tillsist ska vi snacka skit och skratta hela natten lång, ända tills vi somnar. Fint som snus.

Har förövrigt ända sen jag kom hem från skolan setat och tittat på när pappa har kaklat om vårat badrum.
Mycket givande. Ibland fick jag springa och hämta kaffe och en bulle åt honom. Han blev så besviken när jag berättade att jag skulle vara borta hela helgen. "Varför gör du såhär mot mig? Lämar mig med domhär dårarna" var vad han sa, när kotte stod brevid och yttrade sig om ett litet "men hallå, jag finns ju!" typ. Kul, kul.

Förövrigt så hittar jag väldigt roliga citat på min mobil ibland, i och med att jag alltid skriver upp något kul som någon säger. Ganska kul att gå tillbaka till ibland, speciellt när man har tråkigt.

Anna Salminen- "Du ser ut som Elvis gjorde veckan innan han dog!" En grej som hon sa till sin fysik/mattelärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0