Då är ensamhet ett ord som inte finns

Om nätterna sover jag inte bra, jag vaknar minst femton gånger under en natt nu för tiden och jag har aldrig tidigare i mitt liv drömt så mycket mardrömmar. Jag sover alltid med lampan tänd, och när jag vaknar är jag så varmt att jag nästan flyter bort. Får därför sova med fönstret öppet. Men jag gillar ändå läget. Jag gillar att jag sitter och lyssnar på suspicious minds och har en såndär fin jagmårbra-känsla i magen. Jag gillar verkligen att jag slipper bära mina klumpiga kängor utan istället kan bära mina svarta och lätta vårskor. Jag gillar att termometern inte längre visar något minustal. Jag gillar att jag kan gå till tåget i min skinnjacka på mornarna utan att frysa. Jag gillar att varje gång jag kollar ut genom fönstret kan se solen skina och en blå himmel. Jag gillar att jag slipper irritera mig på att jag måste gå på snö, utan istället kan jag irritera mig på att det är så mycket grus på vägarna. Jag gillar att jag sett den första flugan. Jag gillar att man kan steka i solbrillor och se lite coolare ut än i vanliga fall. Jag gillar att det verkligen är vår nu. Jag gillar allt med våren. Jag gillar även att det är ganska prick 8 veckor kvar till studenten. Jag gillar att det är 3,5 veckor kvar till balen. Jag gillar att gårdagens största ångestmoment inte finns längre, biståndsrapporten lämnas in imorgon. Det jag ville förmedla var, allt känns så jävla fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0