everyday

Hela min vecka har varit en såndär extremt seg morgonvecka som jag kan få ibland. Istället för att göra det lätt för mig och stiga upp på en gång när mobilen ringt har jag legat kvar och gått igenom symptomerna för ett x antal sjukdomar. Har jag inte ont i huvudet? Är jag förkyld? Visst vill jag gå och spy resten av dagen? Magen värker? Har jag prickar i ansiktet? o.s.v. Men nej. Hela veckan har jag varit frisk som en nötkärna så jag har kommit iväg till skolan ändå.

I tisdags var jag på UF-mässa. Jag blev då väldigt sur. Jag vill med vara smart!

Vecka 13 är det dags för mig att hålla tal. Ganska jobbigt med tanke på att jag ännu inte vet vad jag ska snacka om. Jag hade under mer än en veckas tid gått och tänkt ut mängder med olika punkter som jag kunde ta upp. Jag hade börjat formulera meningar när jag stod i duschen och kommit på citat innan jag somnat. Så sa Cornelia i måndags att hon skulle ta det ämnet. Jag kan ju inte ta samma ämne när jag ska hålla mitt tal efter henne. Även fast talen inte kommer att bli lika varandra så vill jag ändå inte ta det. Det är något som tar emot. Därför måste jag nu välja om ett ämne. Jag tror jag ska gå in i någon annans roll och säga något radikalt och så olikt mig som det bara går. "Förintelsen har inte existerat" kanske skulle vara något?

Ett annat problem som har uppstått i min vardag är att jag inte har en enda kompis att  åka till hultsfred med. Jag har pengarna och väntar endast på att det är en enda jävel som kan beställa biljett med mig. Dock har jag ändå väldigt stora planer på att beställa en biljett til mig själv. Det ryktas om att det inte är speciellt många biljetter kvar. Skulle jag missa The Killers när de spelar i Sverige skulle jag seriöst skjuta mig själv. Det händer inte. Det är bara så. Punkt liksom. Sen att Kings of Leon, thåström, the sounds, hello saferide, franz ferdinand, markus krunegård, lars winnerbäck, peter bjorn & john och mfl ska dit gör det heller inte lättare för mig att inte vilja åka. Men jag har börjat peppa med Anna. Jag kanske ska börja med min övertalning som jag körde på rebbo&moet förra året? Något som också är jobbigt är att jag vill till peace också. Människor behövs dit också!

Imorgon åker jag till Kvicksund och övernattar med stålgänget i rebbens hus. Hennes föräldrar är tydligen i Sälen och hon vågar inte sova ensam. Jag hörde ett rykte om en bastu, bubbelpool och en massa skitsnack. Mina vänner vet alltid vad jag behöver och exakt när jag behöver det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0