someday somehow

x



Kalas idag för att nattis blev 19 barre. Det kändes inte bra att fylla 19år sa hon när jag frågade hur det känndes och när jag påminnde henne om allt vad åldern 19 innebar. Det var även  "En ganska värdelös ålder" sa hon. Släktingar och kusiner kom iallafall för att fira donnan trots den värdelöst fyllda åldern. Tårta åts. Även jag åt tårta eftersom att mitt liv börjar om på måndag igen. Vilket jag egentligen sagt så många gånger redan. Det är ganska sjukt hur mycket jag äter när jag tillåter mig själv att äta. Det var heller ingen idag som slog mormors osthyveltunna tårtbit, som hon alltid tar. Hela tårtbiten skulle kunna få plats i ett kryddmått. Vi alla tyckte att hon kunde diska tallriken själv om hon skulle smutsa ner den för en såndär liten bit. Hon stoppade den i diskmaskinen. Som sagt så är det måndag imorgon igen. Alla vet precis lika mycket som jag vad som väntar sig. Skolan. Ey, började inte lovet nyss!?

Den andra bilden som man kan se är på mitt välstädade rum. Pappa frågade vem som hade slängt in en handgranat i mitt rum. Jag försvarade mig med att någon måste ha brytit sig in i mitt rum inatt och stökat till. För något sådant kan inte jag skapa? Nu ska jag gå och ha ångest över att det är skola imorgon och att om jag inte minns fel över att jag har tyskaprov imorgon. Det är 5 veckor i skolan tills nästa lov. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Trots allt känner jag mig ganska pepp. Jag gillar när jag får mina energikickar till att ta tag i allt igen. Det sorgliga är bara att de sällan bli fullföljda eller så försvinner den energin ganska snabbt. Jag märker väl hur pepp jag kommer att vara imorgon då klockan ringer 05:43. Tidigare erfarenheter säger mig att peppen kommer att ligga någonstans på...hmm... minus hundra?

Kommentarer
Postat av: MOS

nej fan jessica, jag är också pepp nu! håll kvar peppet för imorgon ska det bli plugga av! :D

2009-03-01 @ 22:05:04
URL: http://moaedvardsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0