sommartid på norska


Ibland är jag väldigt pepp medans jag väntar på thåström.

Imorse när jag vaknade glömde jag bort att man skulle ställa fram klockan en timme. Detta fick ett resultat att jag fick väldigt bråttom med att hinna med då nattis sa "om fem minuter åker vi". Vi skulle till Virsbo för att spela tantmatchen. Tantmatchen innebar egentligen att vi skulle möta alla tjejsläktingar som finns till laget. Det blev i princip bara mammor. Jag glömde iallafall min matchtröja hemma och fick spela med nummer 24 istället. Det kändes inte rätt. Men matchen var rolig ändå och det slutade med att alla spelare från båda lagen var på planen. Det var som en hel hönsgård. Vi vann. På straffar också! Imorgon är den sista träningen.

Resten av dagen har jag inte varit så oaktiv som jag brukar vara när kalendern visar att det är söndag. Jag blekte kottes hår och agerade faktiskt frisör också. Sen har jag ätit pizza! Men det var mest som en avskedsmiddag för pappa. Han åker imorgonkväll. Då blir jag ensam igen. Pappa berättade förövrigt en jävligt rolig grej tidigare idag när vi drack kaffe. Båda började grina. Men det berätta jag om en annan gång. Nu måste jag faktiskt sova. Det är skola imorgon.

Dagens största mysterium är att kunna skriva ett norskt ö med hjälp av tangenterna. Nästan omöjligt skulle jag vilja säga.

Det är någon vid namn "MOA" som visas online igen. Det ger mig en lugnande effekt!

Kommentarer
Postat av: rebecka

vi måste finna svaret på mysteriet om de icke svenska tagnentererna på "Ö" och "Ä"!!!!!

2009-03-30 @ 07:22:52
URL: http://typrebecka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0