vad två ögon klarar









Bilder från idag och igår.

Vi tillbringade större delen idag med att spendera tid på Eskilstunas gator. Taxin in bestod av en Tobias som körde som en rallyförare och som blev nervös när becka skrek. Det var en upplevelse det med kan jag lova. Jag skulle vilja kalla honom för "Trafik-terror-tobbe" eller något liknande. I Eskilstuna inhandlade jag småkraffs som b.la. en mössa, mascara, klocka och örhängen. Nya lurar till Haschmo fick också hänga med mig hem. Han blev glad. Det blev ett par med skallisar på. Jag tänkte först vara tuff och ta dom med det rosa på tills det slog mig att de inte skulle passa till mitt röda hår. Då fick jag ta dom svarta istället. Jag och hörlurar är något som egentligen inte går ihop. Jag tror att jag minst har haft sönder 20 par eller något.

Mamma kom senare och hämtade mig från Västerås. Jag kom på att det var Lördag och mina tåg hade visst slutat gått. Vi gled iallafall in på Maxi och köpte ben&jerry´s till mig! Sen gled vi hem. Jag tröståt.

Jag har aldrig i hela mitt liv varit så nära den tid som jag själv aldrig vill uppleva. Jag är lika rädd som förrut. Världen är orättvis och äcklig. Det är bara att vänja sig. Det sjuka är att allt ska nå ett slut innan man inser allvaret. Jag ska sluta ta saker för givet. Nästa steg man vill ta finns det inte längre någon mark att gå på och i nästa andetag man tar finns det ingen luft kvar att andas. Tillsist är det samma hand som knackar ensjälv på ryggen. Jag är nog rädd för att vara så medveten när jag egentligen är så mänskligt omedveten. I ena stunden kliver jag ut från fiket och upprepar de ord som jag länge velat sagt. Nu tar jag tillbaka allt och säger motsatsen. Jag förbereder mig alltid. Det är bäst så.

Kommentarer
Postat av: Moa

<3

2009-03-15 @ 12:35:55
URL: http://moaedvardsson.blogspot.com
Postat av: rebecka

jens <3

2009-03-15 @ 13:33:16
URL: http://typrebecka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0