Nattis dag!



Mamma skrek som en liten säl när hon såg att jag hade en klänning på mig, som dessutom var blommig. ÖverdrivarN. Grannarna kände seriöst inte igen pappa då han gick förbi och hälsade. Han hade hört några som frågat "vem var det?" och folk hade svarat "ingen aning". Det är inte varje dag man ser pappa i skjorta liksom. All denna uppklädnad för nattis skull. I hallsta, inte en minut för tidigt eller en minut för sent sprang studenterna ut. Så fina allihop! Glädjetårar och hela köret och nu en ännu större längtan till min egna student. Iallafall så var jag stolt över nattis och hon var naturligtvis den finaste studenten av alla. Och så säger jag endast för att hon är av samma kött och blod. Även fast jag faktiskt många gånger tvivlat starkt på det. Vagnarna såg roligast ut att åka på och vissa hoppade mer upp och ner än vad de åkte frammåt. Sen blev det mat och fika hemma. Jag blev hög p.g.a att jag fick i mig så mycket socker. Men gott vart! Sen drog nattis vidare till västerkvar på studentefest och gästerna drog sig från mitt hus. Nu ska jag slänga mig i sängen, imorgon blir det in till stan för att titta på fler lyckliga studenter. Godnatt! Bilder finns på den kända bilddagboken ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0