fan fan fan



Allt har ett slut. Så är det bara. Det är en sak som jag verkligen måste lära mig. Nu är även detta lov slut. Den stora dagen tänkte jag säga. Men imorgon är dagen kommen. Det är tillbaka till helvetet som gäller. Det roliga är att jag nu har lika mycket kvar att gå. Det som är ännu mera roligt är att trean kommer bli ett ännu mera helvete då jag ska läsa 1050 poäng. Men men, imorgon iallfall. Jag ska börja ta tag i mitt liv. Igen. Jag måste lära mig att ha båda fötterna på jorden. Mest av allt måste jag ta tag i skolan. Jag måste lära mig att livet inte är en enda stor fest. Och jag får inte säga att jag inte orkar för det vet jag redan nu att jag inte kommer att göra egentligen. Utan det är bara hålla käften och köra. Samtidigt måste jag även lära mig att leva i nuet. Nu går jag iallafall mot sommarlov igen (hej, låt mig drömma) om det nu är någon tröst.  Imorgon börjar jag också med min så kallade lilla diet. GI. Jag får se hur länge jag orkar/får och vill hålla på. Denna gång vill jag faktiskt se mig själv lyckas. Det skulle vara trevligt med lite omväxling. Jag får se när jag börjar träna igen. Måste faktiskt bli frisk först. Thåström har varit ångestdämparen idag. Fast jag har legat i sängen hela dagen och hoppat in i andras liv bara för att jag inte orkar med mitt eget. Jag tror det heter film. Nu ska jag duscha och ikväll ska jag sova! Imorgon har jag ett liv att ta tag i. Jag måste även plugga... och jag som knappt vet hur man gör längre....

Och det finns ingen bild som ger mig mer kännslor på en och samma gång. Jag minns det. Jag saknar det. Jag vill ha det tillbaka. Mitt liv. Och bilden säger faktiskt mer än tusen ord denna gång...

Kommentarer
Postat av: rebecka

dagen innan skolan så här efter lovet får man klaga. Och jessica, jag stödjer dig till fullo!

2009-01-06 @ 22:49:30
URL: http://typrebecka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0