allting är som förut

Helgen har återigen blinkat till som blixten och försvunnit lika snabbt. Återigen utan att jag har gjort någon större nytta mer än att jag idag har tränat, bakat bröd och pluggat. Som vanligt går mitt pluggande fruktansvärt långsamt. Denna gång inte för att jag har fastnat med andra saker utan för att jag har blivit störd av tobias och kotte. Jag ville ha någon att bolla ideér med och drog därför in dom i en disskusion. Det slutade med att det ena ledde till det andra och helt plötsligt så snackade vi inte längre om ämnet som min tenta innehöll. Det hela slutade istället med att vi kom fram till att jag har en syster som kan vara mest beroende av cola i hela världen. Colan var slut. Hon började grina och skratta på samma gång. Slängde sig ner på golvet, rotade i skåp efter andra koffein innehållande drycker. Tillsist kom tobias på att vi faktiskt har en pizzeria här i Ramnäs och kotte stod efter tre sekunder påklädd och redo för att ge sig av. Sen att hon stod och stampade med foten medans tobias skulle klä på sig behöver jag inte ens nämna. Pizzerian hade stängt vilket ledde till ännu mera tårar, ett fullt glas med colalight trots att "det är så jävla vidrigt" samt en energidryck och en fundersam tankeställare på att ta en till. Tobias garvade, jag asgarvade. Kotte fick en stämpel i pannan där det stod "sorglig". Som syster har jag en uppgift att hjälpa henne med hennes beroende.

Nu är jag ganska less på min hemtena trots att den egentligen är ganska intressant. Jag blir så jävla imponerad av smarta människor. Jag förstår inte hur de kommit på svaren på vissa ändor då jag inte ens kommit på början.
Jag tror även att jag har skrivit allt för länge nu. Mest med tanke på att jag har hittat på en egen stavning på och. "Ock" har jag skrivit ett flertal gånger nu. Kanske är det jag som behöver energidryck eller kaffe? Kanske både och? För er somm vill anteckna kan jag erkänna att den enda låten jag har lyssnat på idag är Klåparen. Jämt när jag ska plugga så sätter jag alltid på en och samma låt på repeat. Skulle det spelas olika låtar hela tiden skulle det bli en störning i hjärnan och jag skulle inte kunna koncentrera mig lika bra som jag gör när jag lyssnar på samma låt. Byts det låt måste jag ju samtidigt försöka fundera på vad nästa låt ska bli. Går istället samma låt om och om igen kommer min hjärna in i en viss rytm. Ute finns det snö överallt och snöhögen på vändplanen som plogbilen har plogat ihop är nu rena rama drömmen för ett barn.

Jag lever fortfarande på drömmen.

Sandra - Klockan fyra då klockan var fyra.
Sandra var nog lika trött som mig på träningen idag då hon skulle berätta om nattens händelse.

Kommentarer
Postat av: kott

fy fan va gott det va sen med äkta cola<3

2009-02-09 @ 21:33:39
URL: http://isabellalindqvist.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0