LÄNGE LEVE LÄNGE SEN


Sitter i skrivande stund i mormors lägenhet som jag lånat nu när hon är bortrest, fast egentligen så är jag ju här för att sköta blommorna. Fick ett sms så sent som under lunchen idag där hon frågade om jag tog hand om blommorna. "Självklart" svarade jag, inte vågar väl jag erkänna att hennes tomatplanta redan har börjat hänga lite (hoppas inte att hon läser detta). Men annars känns det fint som fan att bara ta hand om sig själv (och blommorna då). Gick runt på maxi i min egna takt för att ha något att göra kylen mer full med. Kände att jag lika gärna kunde flytta hit ett par dagar, för hemma i Ramnäs är huset tomt, familjedelen som är kvar i sverige, vilket är mamma och kotte lämnade också mig för en liten minisemester till Göteborg. Kvar blev man och lämnad med ett jobbschema som visar 6 - 21 och så en jävla förkylning på det, livet är fint! På lördag kommer jag antagligen vara jättetrött. Fin lapp mormor lämnade va? Svenskan är grym.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0