PANNKAKOR I MINUSGRADER


Rolig dag. Varken jag eller pappa kan egentligen göra pannkakor, ändå tog vi ett gemensamt beslut i Tisdags att vi skulle göra pannkakor idag. Det var kaos. I början var smeten lika tunn som vatten, vi spädde därför ut den med mjöl vilket gjorde att det blev klumpar. Lyckades på något magiskt sett få bort klumparna. Jag tänkte smaksätta smeten med lite vaniljsocker men råkade såklart tappa typ hela burken i smeten bara för att pappa stod bredvid och var så hetisg. När vi väl stekte pannkakorna sprack dom och jag liksom "mer ägg" och både jag och pappa tappade efter ett tag räkningen på antalet ägg vi hade i. Pappa trodde dock att vi gjorde fel. Efter att vi stekt lite till kom vi fram till att smeten var för tjock och tunnade därför ut den. Det blev hur mycket smet som helst och det kändes aldrig som att det den där jävla smeten skulle ta slut när man väl stod där och stekte. Sedan skulle vi vispa grädde, vår elvisp hade då gått sönder och det slutade med att vi fick vispa för hand. Kramp.se. Och pappa lyckades tappa både strösockret OCH vaniljsockret i vispgrädden. Okej att det ska vara lite socker i grädden, men nu blev det fan socker med grädde i, istället för grädde med socker i. Måste dock själv erkänna att allt faktiskt smakade utmärkt (grädden vågade jag mig dock inte på). Kotte åt utan att göra en enda min och att hon sedan gick och hämtade en till ser jag som ett bra tecken. Pappa säger dock att vi ska vänta tills imorgon för att kolla så att alla lever eller om det vuxit ut några fjädrar eller näbb på någon av oss (äggen).

Pappa lyckades även lura ut mig på en joggingur när det var 16 minusgrader ute. Observera 16! Det är endast för att han är så jävla envis och stenhård med att vi ska träna varannan dag. Kan dock inte säga något annat än att jag har världens stördaste och bästa pappa! Så det så!

Kommentarer
Postat av: rebecka

åh fubbigt att du äter svenska pannkakor utan mig. jag vet inte ens om jag vågar försöka mig på att göra det här borta. Alla ingredienser är ju helt tvistade. Förstår ingenting.



jag vill ha svenska pannkakor.

2011-01-15 @ 07:56:53
URL: http://rebeckaintheus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0