Summerbreaze




Halli Hallå! Jag har ju glömt och meddela att jag faktiskt överlevde den fantastiska veckan i borlänge! Trots att jag efter ungefär första natten och dagen ville ge upp och åka hem då både mitt liggunderlag och min sovsäck var genomblöta, trots det överlevde jag den perioden och de resterande extremt soliga dagarna. Vi buttade, skrattade och kollade på fet musik (kotte, det är inte trance hahaha).

Det var även fler saker som hände. Jag slog rekord i att äta pommestallrikar, vilket egentligen inte va så konstigt då vi bodde fem meter från stället där dom serverades (=farligt nära). Jag har insett att det inte finns någon roligare än Rebecka Zackrisson när hon är dyng (du är rolig i vanliga fall också, men inget slår dig när du är riktigt laddad) Ingen tar heller hennes slöddring eller sjuka ideér. Räkan blev påkommen med att hon inte kan shotta ren sprit för fem öre. Hon försökte sig på det två gånger men de både gångerna slutade med att hon spottade ut alltihop. Hon är dock bäst på att laga ravve på spritkök. Något vi (jag?) också la märket till var att Cornelia inte är den riktiga stekaren som vi trodde att hon var. Jag tror hon var en av dom som led mest under dom soliga dagarna. Simon slog rekord i att däcka (konstigt med tanke på att han har bott i Irland det senaste halvåret och borde egentligen tåla hur mycket alhohol som helst, men icke). Men han är grymt jävla rolig när han helt plötsligt
ska hoppa höjdhopp. Tååtan aka. Florris slog rekord i att alltid vara positiv, pepp, fräch och allmänt jättesöt. En riktig festivalmänniska med andra ord. Knakan utsedde jag till världens bästasta dansare, hans fingerdans kommer bli känd en vacker dag. Jag insåg även att om man är riktigt jävla trött kan vatten vara farligt starkt, att mina vänner är bäst och att jag har saknat festivallivet. Jag hade lätt kunnat vara kvar en vecka till.

Annars är det sommar vilket jag egentligen inte känner av då jag ständigt jobbar. Mamma försöker trösta mig med att det kommer kännas bättre när lönen kommer. Dock kan jag inte säga att jobbet är helt jävla förjävligt (om man bortser från att det faktiskt gör så att jag blir jättemotiverad till att börja plugga). Folket där är grymt roligt faktiskt och man längtar typ till varje rast. Bäst var det när jag kom tillbaka efter midsommar och Buffis berättade att han hade köpt en åtta meter lång båt på fyllan, och han ska vara vuxen? Så jävla bäst.

Men jag har snart semester och då ska jag ägna tiden åt att göra somriga saker. Som bland annat ta kvällsdopp varje kväll, sitta och titta på solnedgången och prata med räkan, samtidigt som vi blir uppätna av mygg. Jag ska vara vaken så länge att jag kan höra hur nattis tassar till jobbet, jag ska cykla många vändor till sura, jag ska leva husvagnsliv med mormor i några dagar, jag ska göra spontana saker, jag ska ligga och steka i poolen en hel dag och bränna huden av mig, jag ska gå hem full mitt i natten och vandra på vägen som går rakt genom ramnäs, jag ska ha myggjakt i mitt rum minst en gång, jag ska ligga och fundera på livet och vad jag vill göra av mitt egna. Tillsist så hoppas jag också att jag förr eller senare ska kunna köra min mazda utan mamma. Jag längtar så!

Annars måste jag även meddela er om att jag lyckats bli förkyld och fått ögoninflammation i ena ögat. Det botar jag med hjälp av en jättegul salva som gör att man ser dimmigt och får en gratis fylla, fast på ett öga bara. Stört kul. Därför ska jag nu lägga mig och läsa teori med ett öga. Adios Amigos!

Kommentarer
Postat av: rebecka

haha, du är härlig jessica. fyfan vad jag gillar dig.

2010-07-08 @ 00:48:04
URL: http://rsz.webblogg.se/
Postat av: kotte

ÄR DET NYA KAMERAN ELLER?!?!?! ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRRRRRLLLLLLLLLLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGT

2010-07-08 @ 17:37:08
URL: http://kotteisabella.blogg.se/
Postat av: Tååtan

du hann först med uppdatering :D jag måste ta och skärpa mig. åh, vad du är fin som skriver sådär.. jag bara sitter här och ler :) DU och NI är fantastiska, och jag hoppas allt att ni kommer och livar upp Dublin snart! för övrigt är jag alldeles för beroende av din blogg.

2010-07-13 @ 09:44:54
URL: http://vildlycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0