Cornelia von Löf


Cornelia- "Har du kollat dig själv i spegeln? Du är inte heller så jävla snygg".

Som jag skrattade. Den där Cornelia, hon är helt ärligt min nya förebild. Inte nog med att hon är tuff och snygg, hon är också så jävla duktig på allt. Allt, allt, och då menar jag verkligen allt! Jag förstår faktiskt inte hur människan alltid orkar ligga minst tio steg före oss andra och samtidigt prestera så bra på allt. Jag beundrar dig faktiskt, därför har jag nu beslutat att jag ska försöka ta efter dig så mycket som möjligt. Jag börjar med att införa den smarta regeln som du har skapat. Får endast sitta vid datorn 30 min/dag. Eftersom att jag härmat henne med denna regel kanske jag också ska bli lika strukturerad, ordningsam, driftig och lika brutalt duktigt på att plugga som hon är. Jag kan även skaffa samma självdiciplin samt börja träna lika effektivt som hon gör. Jag behöver verkligen en sånhär tös i mitt liv då jag idag fick reda på att det endast är 135 dagar kvar till studenten. Vem berättade det för mig tror ni? Cornelia såklart! Vem annars? Det är bara hon som har koll på läget. Om hela gänget ska samlas inne i stan t.ex. så är det alltid Cornelia som kollar upp vilket tåg man ska åka med, vilket nummer bussen har, samt vilken tid bussen avgår. Vem orkar titta tidtabeller liksom? Det jag ville säga med detta inlägg vara iallafall att jag beundrar dig Cornelia, du är grym!

Förövrigt, jag betalade min första räkning igår. Så jävla vuxet!

Kommentarer
Postat av: cornelia

men lilla jessica, jag blir ju nästan tårögd när jag läser något så fint skrivet om mig!!!

du är allt bra du, min fina vän<3

2010-01-27 @ 22:16:20
URL: http://someofmyphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0