Elvis



Det blev en tripp till farmor igår. Eftersom hon bara kan finska och jag endast några enstaka finskaord är kommunikationen inte den bästa och pappa fick agera tolk, som vanligt. Dock kämpade jag på med finskan och meningar som "kiitos för the fikialajnen" kom upp. Jag kom på att så länge man slänger in ett "i" lite här och där och avslutar med ett "lajnen" så låter det nästan som att man pratar flytande finska. I bilen hem gick det inte att sluta. När jag kom hem kastade jag mig tillbaka in i bilen igen och for till mannen i knivsta. Det var fint. Vi hade julmys och tittade madagaskar. Idag tog vi en behövlig eftermiddagslur, den skönaste och mysigaste på väldigt länge faktiskt. Imorgon bär det av till mormor för en julmiddag med kusinerna och familjen, det är ungefär då julkänslorna brukar komma.

Tillsist vill jag bara hälsa till becka att google är ens bästa vän och att vi har -27 grader här hemma. Jag saknar dig megamega och jag skickar världens största kram till Helmutt som senare får ge den till dig. Jag ger även Elvis en puss på kinden och världens fetaste kram, känner du det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0