Kissogram och Franz Ferdinand.





Jo men visst. Jag är jättetrött och tvivlar inte en sekund på att mitt revben är krossat. Jag tror att både tröttheten och mitt krossade revben har någonting med gårdagen att göra. Vi började köa klockan 10:30 på morgonen. Insläppet skedde någon gång vid 19-tiden. Dock hade jag en sån tur att jag köade med Sofie&Erik. Bara för dom var roliga prickar. Därför gick tiden fort. Förbandet hette Kissogram. De hade jag aldrig hört tidigare. De var iallafall helt okej. Musiken svängde, sångeren var het, trummisen hade en toksöt stuttsstil när han slog och killen som spelade keyboard svängde med sina ben som en galning. Efter en timme stod Franz på scenen och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Det var ett jävla drag hela tiden och tillskillnad från dom flesta konserterna så kände jag mig inte tom efteråt. Det gjorde Sofie stackarn. Jag vet hur det känns att känna så. Istället kändes det som att jag hade en jävla massa energi i kroppen. Fast på tåget hem somnade jag ändå. Jag gillade "walk away" mest av alla låtar och under "this fire" tappade jag kontrollen.

När jag kom hem hällde jag i mig två vattenflaskor med vatten och sedan somnade jag på en halv minut.

Nu är jag fortfarande trött. Ändå har jag inom loppet av en timme ätit 4 kiwisar, lax&potatisgratäng och kaffeklass. Jag är även inne på min andra kopp med kaffe. Orsaken till det sista är pappa! Jag försöker få upp energinivån i in kropp iallafall för att kunna slutföra mitt tal. Mitt revben värker. Jag skulle övningsköra med mamma idag. Men vet ni vad? Det snöar och då går jag hellre och spyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0