mina tankar är vapen som slåss

x :
Återigen sitter jag nu på söndagen och undrar precis lika mycket som alla andra gånger, vart i hela fridan tog min helg vägen? Den passerar alltid utan att jag ens hinner känna av den. Dagen har iallafall spenderats på en tripp in till stan med min mor konstigt nog. När klockan slog fyra begav jag mig hem till Räkan. Där var det kalas med vänner och hela tjocka släkten. Trevligt. Jag måste även erkänna att jag bara blir mer och mer avis för varje gång som någon fyller 18. Det är jobbigt när jag är medveten om att jag ska hinna gå ut tvåan först, ha sommarlov, börja trean, gå ca två månader i skolan och sedan fyller jag år. Det är en evighet dit ju. Eller rättare sagt 259 dagar kvar vilket egentligen är lika med en evighet.

Stressen börjar också långsamt flåsa mig i nacken igen. Rebbo har staplat upp en hel del skolsaker som behövs göra. Det sorgliga är att jag behöver göra exakt samma saker. Ska jag vara helt ärligt så tror jag inte heller att sakerna kommer att bli klara av att jag sitter här.

Helgen har också var en väldigt onyttig helg och jag har ätit allt för många kolhydrater. Det blir att träna lite extra i veckan tror jag. Men annars mår jag ganska bra. Imorgon är det måndag. Jag ska inte ens skriva om hur jävla mycket jag inte vill gå till skolan imorgon eller om hur mycket jag skulle göra för att kunna bli sjuk och sedan slippa den. Jag ska inte ens tänka på alla uppgifter som ligger och väntar på att bli gjorda eller hur många prov som framtiden bjuder på. Jag ska istället låtsas som att jag tycker om stunden som jag befinner mig i just nu. Jag ska inte glömma att le.

Förövrigt så tror jag moa har haft en kämpig helg. Mest med tanke på bilden. Hon råkade av misstag glömma sin bästa vän här i lördags när hon åkte hem. Men jag har tagit hand om han väl och jag tror det blir svårt för honom att lämna min bästis. Dom har blivit ett stabilt team.  Jag ska sluta blogga så ofta. Jag vill ha en kaffelatte!


Kommentarer
Postat av: MOS

Ja, kämpig helg var milt beskrivet.

2009-02-01 @ 23:49:01
URL: http://moaedvardsson.blogspot.com
Postat av: rebecka

caffelatte!

2009-02-02 @ 19:20:23
URL: http://typrebecka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0