GLAD PÅSK!

Det här är nog en av de bättre påskaftonar som jag har firat i mina dar. Idag skedde förändringar i vårat påskfirande. Vi har på senare tid slutat med att hålla fast i våra traditioner har jag märkt, men om jag ska vara helt ärlig så har det bara ändrats till det bättre. Vi fick leta påskägg precis som vi brukar. Nu börjar man dock bli så pass stor att man kan varenda litet gömställe som finns. Skillnaden iår var att mamma också fick leta ägg. Dock var mitt kluriga gömställe för svårt för att mamma skulle ha en "sportmössa" att kunna hitta ägget så vi fick köra "kallt eller varmt". Trots att jag bara gömde ägget medans hon sprang ut i garaget en snabbis. Jag vaknade klockan fem inatt och var klarvaken. Men jag orkade inte lämna min varma säng för att leka påskhare. Inget yrke som passar mig med andra ord. Mamma blev iallafall glad över innehållet i hennes ägg och det visade hon med glädjetårar. Senare kom mormor&folke, dom åt middag med oss. Dom drog efter tårtan dock. Vi satte oss ute och stekte i solen. Tobias kom och vi körde innebandy på vändplanen. Det var kul och jag gillar att observera extremdåliga förlorare. The Bitches aka. Jessica&Natalie krossade på ren svenska. Nu är jag just hemkommen från Västerås. Stålgänget samlades utanför Cornelias place och hade picknick ute bland massa filtar och värmeljus. Mysfaktor 1000. Vi kunde se karlavagnen på himlen.

Kommentarer
Postat av: rebecka

i vår djupaste ensamhet :(

2009-04-12 @ 10:51:52
URL: http://typrebecka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0